lørdag den 5. maj 2012

Ny plads til rødderne


Så var det atter tid til ompotning af mine Chilier. De vokser som en vilde! Og de begyndte at blive lidt ranglede.

Derfor gik turen til Kolding, for at hente nogen større potter. Så NU burde de kunne have det godt :)

Jeg har 6 slags, der slår sine folder, i en alt for lille vindueskarm. Der hersker ingen tvivl om, at jeg snart glæder mig til varmere dage og at chance for nattefrost forsvinder!

For der kan kun være 5 potter i karmen og een på en blomsterstander, ved siden af vinduet. Køkkenvinduet er optaget af to tomatplanter, nogen reservechilier, jordbærplanter på vej og lige om lidt også en stak bønner og ærter :)

Derfor, har jeg idag besluttet at jeg altså VIL have et drivhus. Jeg hygger mig rigtig meget med det her dyrkningshalløj!! Så når der ikke er plads inde, må jeg skabe plads ude. Den blå avis, eller lignende skal studeres. Der må være noget jeg kan betale mig fra :)



Samtidig fik jeg lige lavet en Storm P. løsning til mine altankasser. Jeg har ikke kunnet finde nogen holdere, der passede til både kasser og stakit. Så enden blev, at jeg tog noget tyk hegnstråd (Det som du kan se på terrassen) og bandt rundt om topbrædt og kasser. Så nu sidder de fast og kom op i solen.

Jeg overvejer at få fat i en kasse mere, til det sidste stykke hegn, så jeg også kan få de krydderurter jeg gerne vil :)

Iiiiihhh elsker den her årstid!! :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar