tirsdag den 22. maj 2012

Sommer og ompotning

Wow her kommer et helt billedløst indlæg! Jeg har simpelthen ligget vandret i luften - ud og ind ad døren i snart en uge!

Men haven, DEN står ikke stille. Ukrudtet er gået amok og græsset trænger til en omgang igen igen!

Selv chilierne går det godt for, så de måtte igen have en større potte. MEN, nu er det altså også sidste gang, de får en større potte! Ellers har jeg ganske enkelt ikke plads til dem mere :)

En otte liters potte, fylder altså pænt meget i en vindueskarm....

Sidste nat stod chiliplanterne udenfor, på terrassen. Men jeg kunne se at temperaturen i nat, nærmer sig de 10 grader.... og under 10 grader kan de ikke lide. Så jeg tør ikke igen i nat :) Men gosh en slæben frem og tilbage, af de efterhånden store potter. Men i år, VIL jeg have at de chilier kommer til at producere gode flotte frugter. Så jeg tager ingen chancer.

Meeeen det havde nu været skønt med et drivhus i stedet! Men har nok et på vej, så om ikke andet, så senest til næste sommer. Alt efter hvornår jeg får det hentet - sat op og puttet nye ruder i hvor de mangler.

Mine bønner og radiser er på vej op nu. Det har godt nok taget en del tid, synes jeg.... men bedre sent end aldrig jo. Tomaterne gror også så det er en lyst - og jeg håber virkelig vi får lov at få røde tomater i år.

HEP HEP - kom sommer!

Jeg har nydt varmen de sidste to dage... wow godt 25 grader om dagen og hele 15 om natten! Både i krop og sjæl, gør det godt :) Men jeg har bare slet ikke haft tid til at sidde på terrassen og nyde det lidt. Men imorgen, har jeg meldt mig ud af samfundet og gør det jeg gider og intet andet!! ;)

Måske får jeg overskud til at kigge lidt nærmere på de to havestole, jeg gerne vil have malet..... måske...



Ingen kommentarer:

Send en kommentar