søndag den 30. september 2012

Chili og regnbuer


Sådan kom mit chilipulver til at se ud :) Det tog ca. 12 timer at tørre chilierne i min nye tørremaskine. Unægteligt mega meget hurtigere end at tørre chili på en snor eller i vindueskarmen!

Dog er det ikke blevet så fint i pulveret som jeg godt kunne tænke mig. Men det er mere fordi jeg kun havde en blender - en kaffemølle havde vist været mere effektivt. Den havde malet det frem for at slå det i stykker :)


Jeg havde først gang i sådan en minihakker (miniblender), men den havde slet ikke power nok. SÅ over i den store blender... det gik lidt bedre, meeen.

Hvorom alting er, så er styrken i pulveret i hvert fald god nok ;) vi dryssede vores halve bagte kartofler med det igår og fik sved på panden ;) Mission accomplished!

Og se lige her hvordan eftermiddagen endte:


Regnen skiftevis væltede ned og så kom solen.... og indimellem let regn midt i solskinsvejret. :) Det gav de smukkeste regnbuer! Og hvis man kigger godt efter på billedet, er der faktisk en dobbeltregnbue.


Farverne var bare så smukke. Det grønne blev mere grønt og farverne virkede så mættede og flotte. Det er virkelig også noget af det eneste smukke ved regn ;) For jeg indrømmer gerne - regn, ER bare ikke noget jeg holder af. Bevares, at man rykker indendøre med stearinlys og the er da hyggeligt. Men at gå ude i regnen og blive våd er ikke at foretrække ;)

Det regner ikke så meget idag, men det blæser og er koldt. Så jeg bliver indendøre og lukker øjnene for at græsplænen trænger forfærdeligt til en studsning!



1 kommentar:

  1. Hej Tina, Flot regnbue og chili pulver ;-) Personligt syntes jeg, at chili pulver er bedst og smukkest som den du har lavet, grov og med struktur. Finmalet chili pulver ligner farvepulver. De er jo lige gode og stærke om det er den ene slags eller den anden. God fornøjelse med det. Hilsen
    en anden chilifan

    SvarSlet