tirsdag den 12. marts 2013

Så smukt


Sikke nogen kolde dage vi har lige nu :) Jeg troede vinteren var ovre og vi gik foråret i møde, med små og sikre skridt. Så jeg var ikke lige mentalt klar på flere dage med frost og sne. Det ligner mig ikke at sige sådan - at jeg ønsker foråret og ikke har lyst til mere sne ;)

Men min vindueskarm bugner af små lysegrønne spirer, og inden længe er der ikke plads indendøre mere ;) Så jeg trænger til varme, sol og drivhus!


Dog må jeg sige at det gav mulighed for nogen meget forfrosne fotos ;) Der lå is i flager og smeltende is overalt i haven. Lige meget hvor man kiggede hen, var det som at se kampen mellem varme og kulde.


Tykke isflager fra vandbeholderen - tynde bittesmå flager mellem græsstråene... alle kæmper de mod solen, der alt andet lige, har fået mere magt nu.


Tiden er den afgørende faktor. Hvor lang tid solen når at bage på den kolde overflade, inden der igen kommer en sky forbi, eller dagen er brugt op og natten igen kommer med kulde og frost.

TID - en sjov størrelse.... En sætning runger i mit hovede: "Det tager tid - Det har du jo masser af!" Sætningen er sagt af min fysioterapeut... og da sætningen rigtigt sank ind, gjorde den mig pissesur. JEP jeg går hjemme og JEP jeg skal ikke slås med en arbejdsgiver... men min tid er også dyrebar, selvom jeg går hjemme. Jeg savner MIG - jeg savner strik - jeg savner at JEG bestemmer om jeg skal knokle med det ene eller det andet og tage den dag det koster mig, på sofaen, bagefter. Så præcis som Einstein nåede frem til - så er alt relativt !!! :)


Lige nu, føles det i hvert fald som om der er laaang tid til både forår og at jeg er fuldstændig tilbage på vanlig niveau! :) Men jeg må tage ETskridt af gangen - og mærke at jeg får mere og mere magt over situationen - præcis som solens kamp mod isen.



1 kommentar:

  1. Det er faktisk temmelig smukt i solen, flotte billeder :o)
    Venligst Vibeke

    SvarSlet