mandag den 1. april 2013

Kolonihavebesøg


Sikke'n dejlig dag vi har idag!! :) Vejret er fantastisk og sikke da solen skinner!

Så da min fætter inviterede på visit i hans kolonihave, slog jeg til. Jeg har længe fulgt hans byggeri online og tænkte at NU skulle det ses, sådan rigtigt.

Virkelig hyggeligt besøg, med kaffe og hjemmebagte chiliboller. En rundtur i foreningen, blev det også til. Og jeg er typen der let lader mig rive med, af en god stemning, det gode vejr og små hyggelige huse. Nøøøøj hvor har jeg lyst til en kolonihave nu!!!

Jeg ved det godt - jeg HAR allerede en have, her hvor jeg bor. Men det er en rækkehushave, med mange restriktioner. Så jeg har en lille spirende (læs: Stor) lyst, til at få mig en kolonihave, hvor man må liiiidt mere, end jeg må her :)

Og så er der også det sociale og hyggelige aspekt, sådan et sted. Og når man får nok af det sociale, kan man tage hjem og lukke sin dør :)


Se lige en udsigt, de har fra nogen af deres huse!! Er det ikke fantastisk? :) Jeg tror, denne mand vi besøgte, har et af de smukkeste udsigter overhovedet. Der kunne jeg godt sidde i laaang tid og bare kigge ud......

Men alting har en ende - også en hyggelig dag i kolonihaverne. Så mors lille røde lyn, blev pakket med grankogler, som jeg fik lov at indsamle. De skal bruges til dræn i bunden af mine potter med chili. Og med noget pigtråd, jeg også fik lov at tage med hjem - som skal bruges til noget havekunst jeg har i tankerne. Og ikke mindst en god håndfuld bambus, som jeg skal bruge til at støtte diverse planter :)

Selv medbragte jeg kun en kande kaffe og en tomatplante... jeg håber byttet var godt nok for de andre også ;) Ellers må jeg skylde noget hjemmebag eller lignende.

Inden besøget derude, var jeg lige et smut i både Jem og Fix, samt Bauhaus. Det ene sted for at hente billige spande, til mine tomater. Og det andet sted, havde de tilbud på en metal stigereol... surprise... også til mine planter ;)

Så alt i alt en super hyggelig dag!!! Tak for kigget til gutterne i kolonihaverne. :)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar