søndag den 21. april 2013

Så blev drivhuset helt igen


Så fik jeg hentet og skåret glas til i dag :) Jeg var så heldig at få noget glas, der stod i en kolonihave. Så med lidt lappeløsninger, er der nu ikke gennemtræk i glashuset mere.

Heldigvis har der kun stået nogen krydderurter og nogen forglemmigej :) Og de har alle klaret skærene trods nattefrost. Faktisk er jeg i tvivl om hvorvidt jeg kan plante forglemmigej ud i haven nu eller ej.


Udenfor drivhuset står disse hornvioler og pynter :) De er nogen af mine yndlings forårsblomster, da de nærmest kan tåle ALT. Og de står og pynter riiigtig længe.

Når ikke andet vil - så vil de i hvert fald. Og man kan kun sige at foråret er liiidt sløvt på vej i år. Jeg mødte nogen i en kolonihave igår, der førte havedagbog - de kunne fortælle at vi var ca. 1 måned forsinket i forhold til de forrige år.

Men okay, hvis så bare vi får en formidabel sommer, så er vejrguderne tilgivet.

Så snart jeg modtager mine hvide tynde gardiner til drivhuset, vil jeg også begynde at slæbe planter ud om dagen. Sådan at de kan få en masse god sollys - men nætterne er ikke varme nok endnu, til at de kan blive derude om natten. Desværre for mig, for det betyder en DEL gange frem og tilbage mellem stue og drivhus ;) Men lys skal der til!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar