fredag den 5. april 2013

Tid til ompotning


De kære små chiliplanter stod i deres 9 cm potter og var ret rodbundne. Nye potter måtte til... så jeg fik bestilt en stak 3½ L potter fra Bjarne, min yndlings-have-pusher.

De ankom igår, så jeg kunne endelig gå igang idag :) Dog fik jeg kun pottet 6 planter om, før jeg godt kunne se at vindueskarmen ikke have kapacitet til flere. Så jeg stoppede for idag og kørte ned til min far, for at kigge i hans gemmere. Jeg måtte finde en plade jeg kunne lægge i karmen, for at øge dybden. Og heldige mig, han havde lige én jeg kunne bruge ;)


Men seee hvor det pynter! Jeg er sikker på at rødderne jubler af glæde over at kunne sprede tæerne lidt.


Før der blev pottet om, havde jeg noget kraftigt pap, liggende under skobakkerne. Det kunne lige holde balancen. Men ... man kan altså IKKE stille en tung altankasse yderst på sådan noget pap ;)

Men nu er løsningen der - dog først kl. 20 om aftenen, så resten af ompotningen må vente til i morgen. Hverken planterne eller jeg, har lyst til at stå udenfor og potte om nu ;)

Jeg er i øvrigt godt igang med at bruge af de kogler jeg fandt i skoven. Der bliver lagt et lag nederst i potten, som dræn. Og så har jeg hørt at et stof i kogler, er godt mod svamp, så det er jo bare en bonus!

I morgen tror jeg også at jeg vil forsøge at sætte nogen ruder i drivhuset. Jeg tror godt jeg kan selv... de er ikke tunge eller noget. Så vil i hvert fald forsøge :) Jo før huset kan blive varmt indeni, jo bedre.
Godt nok kan jeg ikke sætte dem i, der skal op i taget.... men dem ved jorden kan jeg da starte med :)

Men nu er ALT pottet så meget om, at jeg ved hvad jeg vil beholde og hvad jeg skal af med. Så nu har jeg en sidste lille stak planter, som skal flytte ud til min fætter i hans dejlige kolonihave. Og en anden lille stak blev hentet af min faster og onkel idag. Dejligt, at de alle får et hjem og ikke bare skal smides ud :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar