torsdag den 19. september 2013

Det grønne

Grøn Bhut Orange Copenhagen - capsicum chinense

Med fokus på det grønne - ja altså de grønne chili :) Og ikke på den måde, at de skal være grønne, for det skal de bestemt ikke være.

Jeg var på drivhustur idag (crap, det lyder vildt.... men drivhuset er kun 5kvm)... og jeg kan godt se at det er en anelse op ad bakke, med de sidste chiliplanter derinde.

Det er især nogen af de stærke sorter der står tilbage derinde. Og de er stort set grønne alle sammen.

Mest ærgerlig er jeg over, at jeg måske ikke når at smage min egen BOC. Den har jeg virkelig virkelig glædet mig til.

Bishops Crown - capsicum baccatum
En af de andre i rækken er Bishops Crown. Måske ikke lige så stærk endda.... men  men.... Smuk, det er den... men lige så lysegrøn som håbets farve. Håbet om at jeg når at smage en moden én af slagsen.

Planten er ikke ligefrem proppet med frugter,  men modsat sidste sæson, så er frugterne store og fine. Sidste år, med den triste sommer, havde de fleste af mine stærkeste planter kun bitte små frugter. I år ser den del af det meget meget bedre ud.

Jamaican Hot Chokolate - capsicum chinense
Den næste er Jamaican hot chokolate... DET er én af de stærke. Den ligger med styrke 10 og jeg vil SÅ gerne smage den :) Meeen der er ikke rigtigt tegn på rødmen endnu.

Naga Jolokia Purple - capsicum annuum
Hmm dette burde være en Naga Jolokia Purple... men den ser ikke rigtigt ud som jeg kender dem. Men skulle det vise sig at være en lidt misdannet én af slagsen, så ligger den på styrke 10. Der er dog tegn til lidt farveskifte på nogen af dem.

Den er jeg spændt på om når at blive til noget, så jeg kan se hvad den faktisk ender op med at være for én.

Peter Penis - Capsicum chinense
Her har vi én af de sjove - eller det skulle den have været ;) Den hedder Peter Penis og burde virkelig ligne det den hedder. Men ikke én af de 12 frugter der er på planten, ligner lige så meget som dem man så på nettet og som fik en til at fare ind og købe en pose frø! Og endnu er de også grønne.

Habanero Chokolate - capsicum chinense
Og til sidst har vi min Habanero Chokolate. Den bærer mange men ret små frugter. De burde have været meget større, efter min mening. Men det kommer vist ud på eet, for den når det ikke, tror jeg. Hvis jeg skal sammenligne med mine erfaringer med den habanero jeg havde sidste år... så endte den nemlig sine dage, cirka sådan som denne på billedet. Med små undermåler frugter og 2 modne styk af slagsen.

Så jeg venter i spænding på de næste dages sol og lidt lunere vejr.... mens jeg krydser fingre, så de gør helt ondt!




Ingen kommentarer:

Send en kommentar