tirsdag den 17. september 2013

HOT LADY - mit bud på årets sauce


Så er årets chilifestival slut - og jeg kan dele min sauce med jer :)

I år har jeg igen forsøgt mig med en ny sauce, i jagten på den famøse titel "årets sauce". Denne gang var jeg så heldig at lande på en delt 4. plads, ud af 24 deltagende saucer.

Saucen er i år baseret på blommer og rabarber, med smagsnoter af ingefær, appelsin og lakrids. Det giver en lækker sød sammensætning, sammen med den stærke chili. Du kan selvfølgelig selv vælge styrken i din sauce... om den skal være mild eller hot :) Selv valgte jeg at putte 4 stk Mik Schack chili i saucen, så den har lidt bid uden at være overvældende.

Derfor synes jeg den passer godt til både kylling, rejer, is og chokoladekage :)

Opskriften finder du oppe under menupunktet Opskrifter :) God fornøjelse!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar