lørdag den 22. februar 2014

Ulv i fåreklæder!


Seeee en lille bitte sød eeen da! En ULV i fåreklæder, siger jeg bare ;) Navnet er "Wild Kulikot", som er et af det kære barns mange navne.

Botanisk, mener jeg at have fundet frem til, at den hedder Siling Labuyo og er af slægten Capsicum Frutescens. Og skulle ligge på mellem 80.000 og 100.000 Scoville. Altså omkring habaneroerne.

Men den er uuuuuimodståeligt sød i sin lille størrelse! Lidt som de der mini tomater, jeg havde på terrassen sidste år. Skal jeg da så ikke også have en lille bitte tiny petit chili da??? JO, det tror jeg da NOK jeg skal ;)  (Eller i hvert fald arbejder jeg på det)

Jeg kan sige at jeg lige har haft VERDENS (ifht mig) mindste chilismagning ;) En HEL halv chili!!! Men overskriften er ikke uden p*s, siger jeg bare. Den ER stærk den lille fyr og har en lækker lækker blød og rund smag!




Ingen kommentarer:

Send en kommentar